måndag 29 augusti 2011

Konstaterar ett sorgligt.....

.........faktum.











Numera finns ett otal tv-kanaler att välja mellan.
Och det är väl okej.
Vad som oroar mig är bristen på svenska program. Producerade i Sverige och på svenska.
När monopolet avskaffades, och det blev fritt fram för reklamkanaler, sas det att det skulle bidra till mångfald. 
Joo det stämmer nog. 
Måååånga amerikanska såpor och serier har det blivit.


Tack och lov så finns det böcker! 
Och en avstängningsknapp på tv:n!
Jaha, tänker ni måhända, nu har tanten verkligen blivit tant. En gnällig sådan dessutom!
Men kolla min unga släktings Amanda, utmärkta blogg (tvminnen.blogg.se), så ser ni att fler har tänkt till.
Nog om detta!










Hösten är här med skogen full av bär!
Hulde man och maken plockar lingon så det står det härliga till!
Tanten står vid spisen och kokar sylt, när hon inte är på krogen, med sonhustrun.


Lysnatta, en ny och trevlig tradition, firade vi med god mat och dryck på ett fullsatt Skatans Krog & Cafe'. 
Sonen med kompis (Hasse & Petter) underhöll de många gästerna, med suverän musik och sång.
Nu är jag visserligen part i målet så att säga, men av publikens reaktioner att döma ÄR dom bra! 
Hulde man och maken, likaså farfar, firade med guldlockiga fyraåringen och hennes bröder.
Även dom var nöjda med den vackra och varma sensommaraftonen. Jaa jaa höstdito då! 







2 kommentarer:

  1. Du är då lika klok och rolig som vanligt Kajsa:)Jag är en inbiten bokläsare sommartid...sedan blir det lite glesare mellan böckerna. Man kan nästan säga att jag är på gränsen till osocial när jag hamnar i "bokträsket" :) Att det är mycket skit på TV håller jag absolut med om, tur som sagt att det finns en avstängningsknapp.
    Kommer du föresten ihåg vem som tittade på testbilden:)....

    SvaraRadera
  2. Jaaaa visst ja!! Hade glömt bort det, trots att det inte är så länge sen. Närminnet du vet. Tack för påminnelsen!!
    Kram!

    SvaraRadera