söndag 13 mars 2011

Solig vårvinterdag..............

 

................och hela familjen spisar söndagslunch tillsammans.





Guldlockiga fyraåringen, och hennes två äldre bröder,
håller farfar och farmor fullt sysselsatta med kortspel, rollekar och kurragömma.
Vi har väldigt roligt!
Så kommer stunden för hemfärd. 
Då bryter stora eländet lös!
Guldlockiga fyraåringen tjuter i högan sky.
Hon vill inte gå på dagis i morgon! Hon vill sova hos farmor och farfar!
Sexårige brorsan stämmer högljutt in i klagosången. Han vill inte åka hem och han vill inte åka skridskor med pappa! 
Det är m.a.o. ett himla liv! 
Då ställer, vår lugne och förståndige nioåring, frågan: 

Är det kul att ha många barn?





3 kommentarer:

  1. Hej hej! Tror jag skrattar ihjäl mig. Ni har verkligen härliga barnbarn och med ditt fantastiskt målande skrivspråk känns det som om man var på plats. :) Självklart hjälper jag till med lite inredningstips om ni vill ha lite smakråd och sen får brorsan göra jobbet. Han kan vi köra med. :)Har en liten utmaning till dig på min blogg om du har lust.

    Kram Ingela

    SvaraRadera
  2. Gläder mig att du gillar mitt sätt att skriva!
    Ska övertala Runo att vi bör fixa åtminstone sovgemaket. Håll tummarna!

    SvaraRadera
  3. Ha,ha...ungar är oslagbara:)
    Alltid de rätta kommentarerna.
    Kram/Carina

    SvaraRadera