måndag 2 maj 2011

Vad tror ni..........

.
Armband & hattar. (broscher)
...................kära vänner?
Har jag någon framtid som smycketillverkare?
Nä, skämt åsido.
Vill bara visa er hur kul man kan ha med en virknål.
Annars är det amigurumisar som gäller.
Guldlockiga fyraåringen har lagt in ett otal beställningar.
Alla virkbeskrivningar, av de söta små figurerna, hon får syn på, vill hon ha.
Och farmor levererar.
Igelkott

Mumin
Lejon
Kanin


Hennes bröder är däremot totalt ointresserade.
På farmors retoriska fråga: Är dom inte söta? svarar de unisont: Nääää!
Ännu ett bevis på att män och kvinnor är olika!




Ps. Amigurumimönster har jag hittat, på bl.a de bloggar och länkar du ser, i min lista . Ds.





4 kommentarer:

  1. Åhh, dom är ju sååå söta :)
    Tänk om jag hade några barnbarn,
    då hade jag lagt in beställningar :)

    Kramar från Hällsjöbon!

    SvaraRadera
  2. De är jättefina!! De måste ju gå att sälja på något vis!

    /Anne

    SvaraRadera
  3. Tack för era positiva kommentarer!
    Helene, rätt var det är har du ett gäng barnbarn, så det är lika bra att du börjar virka nu och lägga på hög.
    Kram på er!!

    SvaraRadera
  4. Åh vad duktig du är Kajsa. Kan tänka mig att det verkligen är jätte roligt när man lärt sig något sånt. :)

    SvaraRadera